Grafika komputerowa I
(GK-I)
* Tworzenie krzywych, wielokątów, brył (prostopadłościan, sfera, stożek, walec) i siatek (triangle mesh)
* Tworzenie zespołu obiektów na podstawie szablonu
* Oświetlenie (punkty świetlne, światło kierunkowe, reflektory)
* Kamery
* Modelowanie brył:
o suma, różnica
o przekształcanie (np. za pomocą wyciągnięcia lub przesunięcia) ścian, krawędzi i punktów bryły
o definiowanie stopnia wygładzenia (zaokrąglenia) punktów i krawędzi
o przemieszczanie, obracanie, skalowanie
Graficzny edytor tekstur proceduralnych
* Tekstury jednolite, bitmapowe i proceduralne (2D i 3D)
o możliwość definicji różnych atrybutów m.in. kolorów, lśnienia, przezroczystości, jasności, nierówności, przemieszczenia
o stosowanie do atrybutów funkcji, m.in. suma, różnica, łączenie, mnożenie, dzielenie, minimum, maksimum, funkcji trygonometrycznych, a także zdefiniowanych przez użytkownika
o szablony (turbulencja, komórki, drewno, itp.)
* Materiały jednolite i proceduralne z atrybutami: kolor, przezroczystość, gęstość, rozpraszanie
* Rendering
o ray tracing
o oświetlenie globalne
o antyaliasing
o łagodne cienie