Kursy dla studentów kierunku informatyka.


  • Cele kształcenia

    Podstawowym celem kształcenia jest zapoznanie studentów z paradygmatem programowania obiektowego, technikami efektywnego programowania obiektowego na podstawie języka C# oraz podstawami analizy i projektowania obiektowego z wykorzystaniem języka UML i wzorców projektowych.

  • * Tworzenie krzywych, wielokątów, brył (prostopadłościan, sfera, stożek, walec) i siatek (triangle mesh)

    * Tworzenie zespołu obiektów na podstawie szablonu

    * Oświetlenie (punkty świetlne, światło kierunkowe, reflektory)

    * Kamery

    * Modelowanie brył:

    o suma, różnica

    o przekształcanie (np. za pomocą wyciągnięcia lub przesunięcia) ścian, krawędzi i punktów bryły

    o definiowanie stopnia wygładzenia (zaokrąglenia) punktów i krawędzi

    o przemieszczanie, obracanie, skalowanie


    Graficzny edytor tekstur proceduralnych

    * Tekstury jednolite, bitmapowe i proceduralne (2D i 3D)

    o możliwość definicji różnych atrybutów m.in. kolorów, lśnienia, przezroczystości, jasności, nierówności, przemieszczenia

    o stosowanie do atrybutów funkcji, m.in. suma, różnica, łączenie, mnożenie, dzielenie, minimum, maksimum, funkcji trygonometrycznych, a także zdefiniowanych przez użytkownika

    o szablony (turbulencja, komórki, drewno, itp.)

    * Materiały jednolite i proceduralne z atrybutami: kolor, przezroczystość, gęstość, rozpraszanie

    * Rendering

    o ray tracing

    o oświetlenie globalne

    o antyaliasing

    o łagodne cienie


  • Cele kształcenia

    Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z matematycznymi i fizycznymi podstawami teorii informacji, celami i strukturą systemu operacyjnego, pojęciem algorytmu i sposobu ich implementacji przy pomocy podstawowych struktur danych i instrukcji języka C.

    Treści programowe realizowane w semestrze

    1. Systemy operacyjne. Podstawy systemu operacyjnego UNIX i MS Windows.

    2. Co to jest algorytm, schematy blokowe, przykłady najprostszych algorytmów. Algorytm znajdowania liczby pierwszej, wspólnych podzielników. Podstawowe problemy złożoności obliczeniowej.

    3. Struktury danych: stałe, zmienne, tablice, rekordy, adresy-wskaźniki.

    4. Podstawowe algorytmy informatyki: sumowanie, znajdowanie najmniejszej i największej wartości w tablicy. Algorytmy sortowania a złożoność obliczeniowa.

    5. Struktury danych: stos, kolejka, lista, zbiory, stogi, sterty, drzewa, grafy.

    6. Wstęp do języków programowania: Pascal, C. Podstawowe struktury danych, deklaracje, podstawowe instrukcje. Języki strukturalne, symboliczne i obiektowe. Procedura, obiekt, proces, agent.

    7. Metody numeryczne.

  • Material wykladowy semestr 3.
  • Treści kształcenia: Podstawowe techniki w grafice komputerowej. Systemy grafiki.
    Podstawy komunikacji człowiek-komputer. Budowanie prostych interfejsów
    graficznych.
    Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: tworzenia obrazów z wykorzystaniem
    standardowego API graficznego (Application Programming Interface); realizacji
    podstawowych transformacji (skalowanie, obrót, translacja) za pomocą mechanizmów
    standardowego API graficznego; implementacji prostych procedur dokonujących
    transformacji prostych obrazów 2-wymiarowych; tworzenia i przeprowadzenia testu dotyczącego istniejącej aplikacji; wykorzystania narzędzi użyteczności wspomagających tworzenie graficznych interfejsów użytkownika do realizacji aplikacji wyposażonej w taki interfejs.


    Treści realizowane podczas ćwiczeń ( 20h):
    • Zapoznanie się z możliwościami i przeznaczeniem programów: Photoshop, GIMP, Corel Draw.
    • projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach web
    • projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach windowsowskich
    • języki projektowania interface: XSLT, XAML, XUL, XForms
    • języki programowania i technologie: XHTML, C#, .NET, Flash



  • Analiza matematyczna to zespół teorii obejmujących wiele działów matematyki. Jest szeroko wykorzystywana, m.in. w fizyce, mechanice, elektrotechnice, informatyce, probabilistyce.
  • Grafika managerska i prezentacyjna
  • Pakiety CASE (eclipse), UML

  • C#, Java(miała być ale się nie zmieści)

  • Matematyka dyskretna to dział matematyki zajmujący się głównie zbiorami skończonymi. Jej znaczenie wiąże się z coraz szerszymi zastosowaniami w informatyce. Kurs obejmuje wybrane elementy matematyki dyskretnej, których znajomość jest niezbędna dla zrozumienia teoretycznych podstaw wielu zagadnień informatycznych. W szczególności omawia się elementy rachunku zbiorów, teorii relacji, kombinatoryki, elementy teorii grafów oraz rekurencji. Posługiwanie się opracowanymi pojęciami i metodami jest pomocna w rozwiązywaniu problemów analizy algorytmów, złożoności obliczeniowej, struktur danych oraz budowy komputerów.


  • Kurs "Metody komputerowe w analizie ekonomicznej" do zajęć mgr. Kamila Kulmy
  • Modelowanie i symulacja komputerowa - scilab
  • Oprogramowanie użytkowe dla studiów zaocznych
  • Poniższy kurs zawiera zakres oraz materiały przewidziane dla ćwiczeń z Podstaw zarządzania na wydziale Informatyki.
  • Programowanie obiektowe w języku C++ z wykorzystaniem środowiska Borland C++ Builder
  • Zadanie projektowe wykonywane w grupach
  • Projektowanie systemów informatycznych
  • Przemysłowe systemy informatyczne
  • Sieci komputerowe częśc I.

  • Systemy baz danych
  • Windows i Linux
  • Materiały związane z przedmiotem Systemy operacyjne.
  • Projektowanie dokumentów www z użyciem najpopularniejszych technik.
  • Cele kształcenia

    Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z matematycznymi i fizycznymi podstawami teorii informacji, celami i strukturą systemu operacyjnego, pojęciem algorytmu i sposobu ich implementacji przy pomocy podstawowych struktur danych i instrukcji języka C.

    Treści programowe realizowane w semestrze

    1. Systemy operacyjne. Podstawy systemu operacyjnego UNIX i MS Windows.

    2. Co to jest algorytm, schematy blokowe, przykłady najprostszych algorytmów. Algorytm znajdowania liczby pierwszej, wspólnych podzielników. Podstawowe problemy złożoności obliczeniowej.

    3. Struktury danych: stałe, zmienne, tablice, rekordy, adresy-wskaźniki.

    4. Podstawowe algorytmy informatyki: sumowanie, znajdowanie najmniejszej i największej wartości w tablicy. Algorytmy sortowania a złożoność obliczeniowa.

    5. Struktury danych: stos, kolejka, lista, zbiory, stogi, sterty, drzewa, grafy.

    6. Wstęp do języków programowania: Pascal, C. Podstawowe struktury danych, deklaracje, podstawowe instrukcje. Języki strukturalne, symboliczne i obiektowe. Procedura, obiekt, proces, agent.

    7. Metody numeryczne.