Cele kształcenia
Podstawowym celem kształcenia jest zapoznanie studentów z paradygmatem programowania obiektowego, technikami efektywnego programowania obiektowego na podstawie języka C# oraz podstawami analizy i projektowania obiektowego z wykorzystaniem języka UML i wzorców projektowych.
* Tworzenie krzywych, wielokątów, brył (prostopadłościan, sfera, stożek, walec) i siatek (triangle mesh)
* Tworzenie zespołu obiektów na podstawie szablonu
* Oświetlenie (punkty świetlne, światło kierunkowe, reflektory)
* Kamery
* Modelowanie brył:
o suma, różnica
o przekształcanie (np. za pomocą wyciągnięcia lub przesunięcia) ścian, krawędzi i punktów bryły
o definiowanie stopnia wygładzenia (zaokrąglenia) punktów i krawędzi
o przemieszczanie, obracanie, skalowanie
Graficzny edytor tekstur proceduralnych* Tekstury jednolite, bitmapowe i proceduralne (2D i 3D)
o możliwość definicji różnych atrybutów m.in. kolorów, lśnienia, przezroczystości, jasności, nierówności, przemieszczenia
o stosowanie do atrybutów funkcji, m.in. suma, różnica, łączenie, mnożenie, dzielenie, minimum, maksimum, funkcji trygonometrycznych, a także zdefiniowanych przez użytkownika
o szablony (turbulencja, komórki, drewno, itp.)
* Materiały jednolite i proceduralne z atrybutami: kolor, przezroczystość, gęstość, rozpraszanie
* Rendering
o ray tracing
o oświetlenie globalne
o antyaliasing
o łagodne cienie
Cele kształcenia
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z matematycznymi i fizycznymi podstawami teorii informacji, celami i strukturą systemu operacyjnego, pojęciem algorytmu i sposobu ich implementacji przy pomocy podstawowych struktur danych i instrukcji języka C.
Treści programowe realizowane w semestrze
Systemy operacyjne. Podstawy systemu operacyjnego UNIX i MS Windows.
Co to jest algorytm, schematy blokowe, przykłady najprostszych algorytmów. Algorytm znajdowania liczby pierwszej, wspólnych podzielników. Podstawowe problemy złożoności obliczeniowej.
Struktury danych: stałe, zmienne, tablice, rekordy, adresy-wskaźniki.
Podstawowe algorytmy informatyki: sumowanie, znajdowanie najmniejszej i największej wartości w tablicy. Algorytmy sortowania a złożoność obliczeniowa.
Struktury danych: stos, kolejka, lista, zbiory, stogi, sterty, drzewa, grafy.
Wstęp do języków programowania: Pascal, C. Podstawowe struktury danych, deklaracje, podstawowe instrukcje. Języki strukturalne, symboliczne i obiektowe. Procedura, obiekt, proces, agent.
Metody numeryczne.
- Material wykladowy semestr 3.
- Treści kształcenia: Podstawowe techniki w grafice komputerowej. Systemy grafiki.
Podstawy komunikacji człowiek-komputer. Budowanie prostych interfejsów
graficznych.
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: tworzenia obrazów z wykorzystaniem
standardowego API graficznego (Application Programming Interface); realizacji
podstawowych transformacji (skalowanie, obrót, translacja) za pomocą mechanizmów
standardowego API graficznego; implementacji prostych procedur dokonujących
transformacji prostych obrazów 2-wymiarowych; tworzenia i przeprowadzenia testu dotyczącego istniejącej aplikacji; wykorzystania narzędzi użyteczności wspomagających tworzenie graficznych interfejsów użytkownika do realizacji aplikacji wyposażonej w taki interfejs.
Treści realizowane podczas ćwiczeń ( 20h):- Zapoznanie się z możliwościami i przeznaczeniem programów: Photoshop, GIMP, Corel Draw.
- projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach web
- projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach windowsowskich
- języki projektowania interface: XSLT, XAML, XUL, XForms
- języki programowania i technologie: XHTML, C#, .NET, Flash
- Zapoznanie się z możliwościami i przeznaczeniem programów: Photoshop, GIMP, Corel Draw.
- Analiza matematyczna to zespół teorii obejmujących wiele działów matematyki. Jest szeroko wykorzystywana, m.in. w fizyce, mechanice, elektrotechnice, informatyce, probabilistyce.
- Grafika managerska i prezentacyjna
- Pakiety CASE (eclipse), UML
- C#, Java(miała być ale się nie zmieści)
Matematyka dyskretna to dział matematyki zajmujący się głównie zbiorami skończonymi. Jej znaczenie wiąże się z coraz szerszymi zastosowaniami w informatyce. Kurs obejmuje wybrane elementy matematyki dyskretnej, których znajomość jest niezbędna dla zrozumienia teoretycznych podstaw wielu zagadnień informatycznych. W szczególności omawia się elementy rachunku zbiorów, teorii relacji, kombinatoryki, elementy teorii grafów oraz rekurencji. Posługiwanie się opracowanymi pojęciami i metodami jest pomocna w rozwiązywaniu problemów analizy algorytmów, złożoności obliczeniowej, struktur danych oraz budowy komputerów.
- Kurs "Metody komputerowe w analizie ekonomicznej" do zajęć mgr. Kamila Kulmy
- Modelowanie i symulacja komputerowa - scilab
- Oprogramowanie użytkowe dla studiów zaocznych
- Poniższy kurs zawiera zakres oraz materiały przewidziane dla ćwiczeń z Podstaw zarządzania na wydziale Informatyki.
- Programowanie obiektowe w języku C++ z wykorzystaniem środowiska Borland C++ Builder
- Zadanie projektowe wykonywane w grupach
- Projektowanie systemów informatycznych
- Przemysłowe systemy informatyczne
- Sieci komputerowe częśc I.
- Systemy baz danych
- Windows i Linux
- Materiały związane z przedmiotem Systemy operacyjne.
- Projektowanie dokumentów www z użyciem najpopularniejszych technik.
Cele kształcenia
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z matematycznymi i fizycznymi podstawami teorii informacji, celami i strukturą systemu operacyjnego, pojęciem algorytmu i sposobu ich implementacji przy pomocy podstawowych struktur danych i instrukcji języka C.
Treści programowe realizowane w semestrze
Systemy operacyjne. Podstawy systemu operacyjnego UNIX i MS Windows.
Co to jest algorytm, schematy blokowe, przykłady najprostszych algorytmów. Algorytm znajdowania liczby pierwszej, wspólnych podzielników. Podstawowe problemy złożoności obliczeniowej.
Struktury danych: stałe, zmienne, tablice, rekordy, adresy-wskaźniki.
Podstawowe algorytmy informatyki: sumowanie, znajdowanie najmniejszej i największej wartości w tablicy. Algorytmy sortowania a złożoność obliczeniowa.
Struktury danych: stos, kolejka, lista, zbiory, stogi, sterty, drzewa, grafy.
Wstęp do języków programowania: Pascal, C. Podstawowe struktury danych, deklaracje, podstawowe instrukcje. Języki strukturalne, symboliczne i obiektowe. Procedura, obiekt, proces, agent.
Metody numeryczne.